Egna ideer

Satt igår och kikade på ideer om bröllopsfesten. Jag har en bild hur allt ska se ut men det får inte kosta skjortan! 
Visst vore man miljonär så kanske man kunde få allt man pekade på, men jag har kommit på en hel del hur vi kan komma undan en massa och få det lite billigare. 
Så det jag satt och kikade på igår var stolsöverdrag. (Dom stolar vi ska i berga lokalen är inte vackra)
Då kom jag in på en sida och där hyrde dom stolsöverdrag plus att man fick stå för frakten fram och tillbaka och det skulle kosta oss 3000 kr! Galet för en kväll!  Fanns även där man kunde köpa och då kostade dom 95 kr st pris. Och vi skulle behöva ungefär 74 st...
 
Det är de inte värt! Så jag kom på varför inte sy själv? Tyg i meter är mycket billigare. Klart det kommer att ta mycket tid och jobb men som tur är har jag min kära vän Josefin som ska hjälpa mig och hon är en höjdare på att sy!!! Så det ska vi väl fixa stumpan ;) ?
 
Det går om man vill och jag vill verkigen ha så som jag har föreställt mig! 
 
Nu börjar man få mera koll på läget och det är mycket på internet som har hjälpt mig. 
 
Nått i den stilen
 
 
Hejsålänge

Kommentarer
Postat av: Helena

Ett tips som många gör är att dom köper vita lakan 90X200 på ikea...billigt som sjutton oxå knyter dom snyggt om stolarna...Kolla på bröllopstorget, där tipsar dom om det i många trådar med bilder :)

2012-08-02 @ 18:04:12
URL: http://helenablomkvist.blogspot.com
Postat av: Josse

Klart vi fixar det:). 2 blondiner är smartare än 1 ;)

2012-08-03 @ 00:35:42
URL: http://Urmyworld.blogg.se
Postat av: Emelie

Tack Helena för tipsen!

Precis Josse ;)

2012-08-03 @ 11:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0