Stolt

I morgon är det redan fredag. Veckan har gått otroligt fort! Vi har redan hållt på med inskolningen i 4 dagar. 
Allt flyter på jätte bra men han blir så trött gubben. Och som jag skrev i förra inlägget att Tove började vakna på nätterna när hon blev inskolad. Viggo har med gjort det i två dagar. Han är inte ledsen utan vaknar till och pratar sen har han svårt att somna om. Hoppas det blir bättre. Men jag är otroligt stolt över mina två hjärtan. Deras nyfikenhet,personlighet, allt!
Tove stor trivs på blåa avdelningen och vet ni vad hon har inte sovit middag på dagar så nu har hon allt blivit stor! Hon är ändå pigg och glad så det var nog dags. Idag när jag var ute på gården så stod jag och pratade med en fröken på den röda avdelningen. Hon var lärare på min gamla skola. Känner hälften av alla fröknar på humlan. Lite roligt och det är även en trygghet. Men det som vi stod och pratade om var att hon frågade mig. När fyllde Tove tre?
Va sa jag hehe och skrattade. Hon fyllde två år i April så hon är 2 år och 4 mån sa jag. Jaha sa hon och såg rålös ut. Jag som trodde att hon var över tre år. Helt otroligt sa hon sen, så utvecklad hon är och så duktig på att prata. Det må jag säga. Vilken duktig tjej ni har! Då kände jag den där enormt bubblande stoltheten i kroppen och mitt mammahjärta slog några volter av glädje. Hon gjorde min dag idag! Det är så otroligt roligt att få höra!
 
I morgon ska vi stanna och äta lunch tillsammans på dagis. Får se hur det går med våran tröttmösa ;) 
 
Nej nu ska jag hoppa in i duschen för att duscha ur hårfärgen. Tog äntligen tag i den! 
 
hejsålänge

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det jag sagt hela tiden!:) hon e superduktig på att prata och man kan tro att hon e äldre än vad hon egentligen e.
Skönt att allt flyter på med inskolningen :) ses imorn! Kram

2012-08-17 @ 08:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0