Vi tar helg

Torsdag idag och vi har redan tagit helg. Vi passade på när fröknarna på dagis tyckte att Viggo var färdig inskolad. Barnen kunde ha gått i morgon men jag kände att vi ska passa på att ta den sista långhelgen tillsammans. Och det gör inget att Viggo är borta ifrån dagis i morgon och på måndag. För han känner trygg med fröknarna och han känner igen sig. Så dom gångerna jag har lämnat honom på morgonen springer han fram till dörren och vill bli insläppt, han tittar inte sig om efter mig. Då passar jag på att smita så som man säger.
Jag kan pusta ut nu och börja fokusera framåt mot skolstarten. Om en vecka sitter jag i skolan! Galet! Ska bli så jäkla kul. Och så är jag glad att jag valde att ta helg idag. För när vi satt och åt mellis tidigare idag så tog Tove min hand och sa " Mamma jag har saknat dig idag" . Men lillagumman mamma har saknat dig med sa jag med tårarna i ögonen. Jag säger jämt det när jag har hämtat barnen så hon har snappat upp det och säger det själv nu. Jösses om mitt mammahjärta smälte där! 
 
Har så gott som fixat allt på inför skolan på internet, inloggningen på MDH, kollat schemat ( inte så duma tider ) registrerat mig. Jag har nu bara kvar att skicka efter böcker, köpa collage böcker till mig och fixa en kalender. Sen så!
 
OCh Idag hade jag en mysdag med Josefin. Vi planerade lite om bröllopet, hon kom med en massa ideer om dukningen på festen så jag har min lilla bröllopsfixare som ska hjälpa mig och handla in alla grejer. Hon tar verkligen sin plats som jag vill att mina tärnor ska göra. Är så glad att jag valde dig! 
 
 
Nej nu ska jag ta kväller och ta mig lite glass. 
Tror helt allvarligt att jag är sockerberonde. Alltid ska jag ha något på kvällen. 
 
Josefin, hur söt får man bli i ett par gravid snickarbyxor!
 
 
Puss
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josse

Det är väl klart jag hjälper till! En tärna ska hjälpa bruden! Och jag vill leva upp till min "titel" och sen ska ju inte du stressa ihjäl dig!!:) pussssss<3

2012-08-23 @ 20:52:58
URL: http://Urmyworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0