Första dagen på MDH

Oj oj nu är min första dag över eller rättare sagt halv tre var vi klara för dagen. Det har vart en riktigt bra dag som bjöd på väldigt många nya saker, information, nya klasskamrater och en hel del lättnad över att man inte alls behövde vara så nervös.
Vi startade i sporthallen som ligger bredvid vattenpalatset. Där utanför stod alla plus faddrar och kåren. Kanske ni vill veta vad det är för något. Faddrar är dom som redan går på högskolan, dom tog hand om oss idag. Rundturer, lunch och information hjälpte dom oss med. 
Kåren är party, evenemang fixar allt roligt. Man kan gå med den föreningen men känner att så insatt är jag inte för studentlivet. Passar dom som inte har barn. 
 
Efter lunch fick vi gå till ett tentarum och där fick vi schema, en fin förskolelärare pärm plus lite andra papper. Och min första föreläsning börjar på tisdag. 09.15 till 12.00. Som lärarna sa idag så är vi inte ofta i skolan. Utan man har  mycket hemmastudier eller om man nu väljer att vara i skolan så får man det. Vi fick ett ID-kort som vi har tillgång till allt i skolan. Jag kan gå in i skolan på kvällen utan att någon av lärarna är där, hur coolt är inte det ;) ? 
 
Sen har vi praktik i mitten av November och man skulle redan idag börja leta efter platser. Så jag har sökt på 3 förskolor här i hallsta. Ville jätte gärna ha på barnens dagis men då skulle jag inte kunna slappna av helt. 
Så vi får se vilket det blir. 
 
Och det verkar vara som man tror om studentlivet, många fester. Det var en ikväll sen en på lördag och om jag inte minns fel så var det en på söndag också.  Jag kanske bara ett kanske ska gå på lördag med Sandra. Vi får se, det var i alla fall i Västerås på kåren och det är bara för oss studenter ;) skoj skoj! 
 
Så nu måste jag bara säga att det är så jäkla skönt att allt är igång och jag är så glad! För det här ska bli en sån rolig resa!
 
Och till barnen, det hade gått jätte bra på dagis och dom blev så glada att se mig hemma. Fick riktiga bamsekramar. Vi var nog hemma i 15 min sen blev så gnälligt slutade med att båda bara grät och ville lägga sig halv sex. Och dom somnade då! Dom var jätte trötta och det förstår jag, för idag var dom båda för första gången längre på dagis. Som tur är så är jag ledig i morgon och på måndag så vi får långhelg igen.! 
 
 
 
Hejsålänge
 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Skönt att komma igång! :) Spännande med allt nytt som komma skall! Sök praktikplats på Lokes dagis, det är jätte bra och personalen är underbar :) Blåklockan i Munktorp

2012-08-31 @ 21:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0