Första dagen

Då är måndagen över och första dagen är avklarad. Så hur det gick idag? Jo så fort vi närmade oss dagis blev Tove ivrig och ville in på en gång. Viggo satt i vagnen och kunde inte göra så mycket. Väl när vi har tagit av oss ytterkläderna och skorna så gick vi in på avdelningen som vanligt. Tove känner ju igen sig och började leka på en gång. Dock hade hon inga kompisar där eftersom dom har börjat på blåa avdelningen. Viggo känner också igen sig efter all lämning och hämtning så han satte igång att greja med leksakerna. Jahap jag sätter mig väl ner.
Sen blev det lite små prat med fröknarna och de andra föräldrarna som var där. 
Viggo har en kompis som heter Hugo, han bor här på vårt område. Sa jag satt och pratade lite med dom. 
Fröknarna behövde inte säga så mycket till mig hur dagarna ska se ut eftersom vi redan vet och har gjort en inskolning redan. Så det är skönt. 
Viggo var nöjd och Tove visade mig vart alla grejer ligger. Det jag blev mest stolt över var att hon skulle på bums visa att hon var Viggos storasyster. Men hon lät honom få sitt space för att utforska. 
Sen blev det sång och fruktstund men där hade inga av barnen ro att sitta still förutom Tove och en annan tjej. Barnen hade verkligen myror i brallan så efter vi hade ätit upp började vi klä på oss för att gå ut. 
Men redan där började jag se att Viggo var jätte trött. Han var grinig och ville inte alls göra något längre. 
Så vi kände oss nöjda och rörde oss hem vid halv elva. Gick hem en kvart förtidigt men det gjorde inte alls något. 
 
Blev många nya intryck för Viggo att ta in så han somnade på tre röda när vi kom hem. Får se hur natten blir. 
När Tove hade börjat på dagis så kunde hon vakna till och prata på nätterna. Så vi får se om Viggo med gör det. 
 
Men mamma är nöjd över dagen och det är skönt att det är igång. Så nu kör vi på bara :) 
 
 
hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0