Tisdagen, vilken dag!

Nu är vi inne på våran andra inskolningsvecka. Och det går hur bra som helst! Vilken liten kille vi har som orkar och är så duktig. Han blev lämnad idag från 10.15 till 11.40 och igår med. Han har äter lunch och fröknarna blir så chockade att han äter så mycket. Viggo får jämt två portioner men han har alltid vart en storätare. 
Sen när vi har kommit hem så har båda två tvär slocknat och jag har då med lagt mig framför tven. 
Så i morgon blir dom båda kvar på dagis från 9-14.00 och Viggo ska få sova där för första gången. Spännande! 
 
Men vilken dag det blev idag. Först gjorde fröknarna på barnens dagis min dag verkligen! Dom är helt fantastiska och det är så kul att får höra att hur bra jag är med barnen plus att jag har valt den rätta utbildningen som passar mig perfekt. Då kände man trots det trista vädret som var grått hela förmiddagen så sken jag upp som en sol. 
Efter det var vi hemma och donade för vi skulle hämta upp pappa på jobbet idag. Daniel har fortfarande inte fått sin firmabil så vi hämtar honom ibland. Och just idag ville Tove att vi skulle hämta upp pappa så vi kunde få titta lite på hästarna. Men innan vi åkte iväg så ringer min mobil och det är ett nummer som jag inte känner igen. 
Svarar och då frågar dom om det är Emelie. Ja säger jag. Hej det här är Jessika tror jag hon sa ifrån LEOS LEKLAND. What!? Tänkte jag. 
Så här ligger det till. Under våren så visste jag inte om jag skulle komma in på högskolan eller inte så jag sökte på Leos Lekland i fall att. Man kan inte få mer ett nej tänkte jag. 
Så ringer dom idag och frågar om jag fortfarande är intresserad att jobba hos dom. Då förklarar jag att jag just har kommit in på högskolan. Men jag blev så ställd! Att dom ringde mig verkligen!! 
Men då erbjöd dom mig att jag kan få jobba under helger och lov. Ja tack säger jag! 
Bara mer in till bröllopskassan, 
Så jag ska på info möte om någon vecka =) 
Nu vet jag inte hur det kommer att kännas att plugga,jobba och vara mamma. Jag ger det en prövning så får vi se vart det leder =)
 
Snart börjar Hart of Dixie som jag har börjat följa. Skit bra serie! 
 
Just ja Josse var hos mig förra veckan och hade med sig sin systers hund Alfons. Tove älskar djur så ska visa er det på kort. 
Det syns va? Lilla mysan och fina alfons.
 
Sen har vi gosiga lillebror också.
 
hejsålänge.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilket dagis går de små på?

Svar: På humlan.
emelie Karlström

2012-08-27 @ 19:15:37
URL: http://mytime85.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0