Första dagen

Första dagen avklarad eller halva dagen avklarad. Vi började med en kursregistrering på fm i skolan och det var för våran nya kurs. Som är vfu (praktiken). Åkte hem efter elva och åt lunch sen åkte jag vidare till min förskola. Jag var ju där tidigare på min fältstudie och det hjälpte mina nerver. Jag åkte dit hur lugn som helst och kände mig förberedd. Jag fick en bra start, barnen som var där kände igen mig sen tidigare. Det var kul att dom kom ihåg mig. Tiden gick fort, klockan slog fyra och jag slutade för idag. Och som avslut fick jag en pojke fastklistrad på min ben och han sa, snälla gå inte! Haha en bra start med andra ord ;) efter det Åkte jag direkt och hämtade mina efterlängtade barn. Gick och hämtade Viggo först och då visade det sig att Tove med var på hans avdelning. Heeeeej mamma så sken dom båda upp. När man går i nya rutiner och har barnen ännu längre på dagis så känns det i hjärtat. Man saknar dom något så oändligt om dagarna. Men det lättade att se ett par glada barn. Sen så är det bara att ställa in sig på att så här kommer våra liv se ut i framtiden. Hur mycket man än vill vara hemma så går det inte! Om man nu inte vore miljonär.

Nya tag i morgon så det är dags att krypa till sängs.

Hejsålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0