Föreläsning

Idag började min riktiga dag på MDH. Och vi startade med att ha föreläsning från kl 9.00 fram till kl 12.00
Men det jag ska börja berätta är hur våran natt har vart plus en liten stress morgon vi hade i morse. 
Jag gick och la mig kvart i tio igår eftersom vi skulle upp tidigt. En timme efter, kl elva så vaknar jag upp i ren panik för jag hör hur Tove skriker ifrån sitt rum, " MAMMMA PAPPA HJÄLP MIG ETT MONSTER" !!! 
Både jag och Daniel sprang in till henne och hon var hysterisk och bara grät. Lilla gumman sa jag det är ingen fara, det var bara en mardröm. Då la jag henne ner och satt vid henne en stund. Men så fort jag började gå ut så skrek hon " Vill inte sova mamma"! Så vi försökte igen men det gick inte alls. Vi tog med henne till våran säng. Hon la sig ner och jag tänkte att nu kanske hon somnar. Men icke! Vi bar in henne till sitt rum igen men det blev samma visa igen. 
Tror vi höll på att bära in henne fyra gånger till hennes rum och till slut sa jag att vi ger henne välling och låter hall lampan vara tänd och då somnade hon. Då var kl ett på natten. 
Det var hennes första riktiga mardröm och det gjorde så ont i mig att se henne så liten och rädd. Lillagumman! 
Kanske dags för en nattlampa!?
 
Får se hur denna natt blir. Hoppas verkligen att mardrömmarna håller sig borta! 
 
Och i morse drog tiden iväg och jag hann knappt göra i ordning mig. Skulle möta Sandra kl åtta vid tågstationen vi gick hemifrån fem över åtta. Bara in och lämna Tove sen Viggo på sin avdelning. Kom till Sandras bil tio över och vi brummade iväg. Hinner bara komma till Sörsta då öppnar jag väskan och ser Viggos snuttefilt ligga kvar där i. OH NO! Bara att vända för han somnar absolut inte utan den. Springer och lämnar snuttefilten sen kommer vi iväg halv nio. 
PUH. Vi skulle möta Caroline kl nio vid skolan. Kommer fram vid parkeringen fem i nio och måste hämta ut en biljett. Fanns två parkeringsautomater men bara en fungerar. Så jag stoppar in mitt kort och knappar på tio,tio,tio,tio. Oj nu får vi visst stå tills i morgon säger Sandra. Hahha . Jag trycker på avbryt men automaten tar pengar i alla fall!!
Galen morgon slutade bra i alla fall. Vi hann till skolan och sen hamnade jag och Sandra i en sån bra grupp till vårat grupparbete.
Dagen slutade bra ändå och jag börjar komma in i rollen att både vara mamma och student...
 
 
 
Vill bara visa. Satt och kammade Toves hår och det börjar bli riktigt långt och fint. 
 
 
 
Nu tänker jag dö i soffan framför kristallen som börjar kl åtta på kanal5.
hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0