Det många saker på gång..

I fyra veckor har jag känt mig allmänt sjuk och hängig. Hostig och snorig, men jag har tänkt att det måste bara vara en vanlig förkylning eller pollenallergi. Men igår när och skulle kliva upp ur sängen började hela världen snurra! Åh fy fan , det var som att åka karusell samtidigt som man var på väg att kräkas. Det fortsatte hela dagen så jag ringde 1177 och vårdcentralen. Blev faktiskt lite smått rädd och tänkte nu har jag fått en hjärnblödning . Fick tid hos vårdcentralen halv fyra. Bra tänkte jag,vi skulle till banken kl fyra. Men jag fick sitta där i en timme och ingen kom. Fly förbannad gick jag till banken då ringer dom och ber om ursäkt , men jag sa det skiter jag i ! Såhär behandlar man inte patienter.  

Så jag ringde igen idag och fick tid kvart över två. Fick komma in halv tre, kors i taket. Och då fick jag reda på att jag har bihåleinflammation . Inte undra på att mitt snor luktar illa i näsan och att sjukdomen aldrig går över. Så jag fick kåvepenin utskrivet. det Känns redan bättre för att jag har fått reda på vad det var som jag har gått burit på i fyra veckors tid.  Har inte alls känt mig kry..


Och vi var ju som sagt och skrev på alla papperna till huset! Vi är nu husägare . Så kul och spännande . Och riktigt skönt med sitt egna. Nu har jag verkligen allt jag har önskat mig.
Men det som gör mig trött är hur den svenska bittra avundsjukan tar över folk nuförtiden . Folk spekulerar hellre hur man har råd än att glädja sig . Jag förstår ärligt inte vad man tjänar på det. Men det finns ju folk till allt, tyvärr!

Och både jag och Daniels möhippa och svensexan är nu över. Måste ge min studiegrupp en extra kram och puss  här för att dom överraskade mig förra veckan med en massa roliga uppdrag. Jag fick en till möhippa och vi allihopa fick ett litet avslut tillsammans innan sommarlovet
25 dagar kvar , det är ju ingenting! Så fort det går!

Så jag vill bara tillägga att den lilla hemlisen var vårt husköp! Tove vill ha en fondtapet med ugglor på. Ja men visst får du det hjärtat, du får välja vad du vill. Åh så kul det bli att få renovera och packa denna gång! 

Lite bilder

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag förstår inte riktigt vad du menar med bittra och avundsjuka. Du har skrivit det någon gång tidigare också. Vad menar du att du har som ingen annan har? De flesta har många att älska, barn, man eller sambo och hus. Att folk spekulerar har nog mer att göra med hur ni kan få bolån när du studerar. Det räknas inte ens som inkomst och i dagens Sverige är det jätte svårt att få lån med två fasta jobb och handpenning så avundsjuka tror jag inte det är bara sunt förnuft!

2013-06-08 @ 21:52:38
Postat av: Emelie

Fast åt ena sidan så har folk inte ett skit med det att göra! Det som gör mig så arg . Det är inte sunt förnuft det är väldigt fult enligt mig och många andra!

2013-06-09 @ 11:07:24
Postat av: Emelie

Sen lever vi alla olika och det som jag har är väl nånting som jag är lycklig med. Visst är det svårt att få huslån men vi fick en möjlighet och tog den. Vad är felet i det? Det som jag tycker är tråkigt är när folk spekulerar bakom ens rygg med nånting som dom överhuvudtaget inte har med att göra.

2013-06-09 @ 12:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0