transskribera

Igår var jag ut och gjorde ännu en fältstudie på min fältförskola. Det jag hade uppgift var att dokumentera och intervjua två barn. Blev lite smått nervös men det gick bra. Barnen var super duktiga! Det var första gången jag gjorde en intervju med ett barn själv och spelade in. Vi blev lite förberedda på att lyssna medvetet , inte lägga orden i munnen på dem. Jag lyssnade men jag upprepade det barnet sa hela tiden . Det märktes verkligen att det var första gången så nu vet jag vad jag behöver träna på tills nästa gång :) och otroligt roligt att få höra sin egna röst. Jag lät faktiskt lite fjantig i mellanåt men det jag regerade på var att jag har en pedagogisk och lugn röst. Det var lite kul att höra.

Det jag fick mig hem till bröllopsfesten var... Servetter,Haha. Ska sätta mig nu och beställa lite på en hemsida istället .


37 dagar kvar!

Varje dag vi går till dagis både dit och hem, så plockar Tove blommor åt mig. Lilla hjärtat. Här behövs inga blombud.

Hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0